måndag 1 mars 2010

Tankar som snurrar...



Fredag- Uppe med tuppen var jag, tro det eller ej. Jag,Dennis & Oliver promenerade bort i slasket till mormor Maj. Jag gick vidare till stan för att inhandla ett par skidbyxor till min brors tjej och sen gick jag hem till Maj. Lotta, Elia & Alma var också där. En snabbfika där innan LillaLinda kom och hämtade mig & Oliven för att dra till Trollhättan på tatueringsmässan. Tänkte det kunde vara kul att få lite inspiration till påbyggnaden av min tatuering. Det första vi stöter på är två frisörer från Uddevalla (Danish hair art) och vi behövde ju klippa oss, så varför inte? Vi hoppar upp i varsin stol och Oliver satt snällt med en klubba i munnen och tittade på. Det hela slutade med att vi såg ut som två punkare haha :-) Jag sa "gör vad du vill" och hon fick ett brett leende frisören och började raka bort mitt hår och här är resultatet.






På lördagen tog jag tåget upp till Uddevalla och där var min söta syster snäll och plockade upp mig. Vi drog till torp och handlade lite käk för att sedan bege oss hem till henne. God mat och slappistime :-) Vi somnade tidigt båda två och sov ganska länge, gott. Fick åka ersättningsbuss hela vägen från Hällevadsholm till Göteborg då tågen krånglar däruppe, skönt att slippa massa byten i varje fall. Var hemma strax efter 15. Mådde inget bra igår, ångest till tusen inför rättegången på tisdag. Grät okontrollerat och kunde inte sluta. Varför måste jag gå igenom det en gång till? Det känns som om det bara kommer rivas upp igen när man väl har lyckats koppla bort det. Fick be LillaLinda fixa någon som hoppade in för mig idag (måndag) för jag hade verkligen inte pallat att jobba. Oliver får vara på dagis idag när jag känner mig sån här, han ska inte behöva se mig ledsen.


Nära till gråt hela tiden och en stor klump i magen som inte vill försvinna... Det jag blir mest ledsen över är att jag blir arg istället för ledsen oftast. Och att det är människor nära mig som få stå ut med det.. Jag hatar att vara sån här. Vill bara att allt ska vara bra och jag ska kunna njuta av allt jag har. En fantastisk sambo som ställer upp till tusen, världens bästa Oliver och alla mina fantastiska vänner & familj som finns där, dag som natt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar