tisdag 9 mars 2010

jaha tisdag dårå

En otroligt jobbig start på morgonen då sömnen jäklats med mig igen. Var hemma strax innan halv tolv igår efter jobbet. Stackars Arianne var trött för hon skulle till skolan dagen efter, men det händer ju inte så ofta att hon får hjälpa oss mitt i veckan. Dennis brukar kunna lägga sitt schema ganska bra efter mitt så det kanske händer att vi behöver barnvakt max 2 ggr i månaden, å det är ju ganska bra :-)




Var verkligen skittrött i morse när oliven väckte mig, inte ybertidigt men kl 07, tidigt för mig som somnade sent och kräver en sammanhängande och lång sömn. Sov utan tablett inatt i varje fall, ngt positivt. Trött halva dagen sen piggnade jag till.




Dennis och Oliven fick åka iväg och avliva katten.. Sedan vi köpt Olivers nya säng kissar den på alla OLIVERS saker, men inte på våra... Kände att det inte fanns så många alternativ, ingen vill ha en katt som pissar inne. Sen hade hon ju problem med höfterna efter att en viss liten gosse hade kastat henne från "det högsta" från sängen som han så stolt berättade när han visade hur han gjort...Stackars katt, blev grymt arg på honom vill jag lova. Så jobbigt när man tycker om katten så sjukt mycket, hon är ju verkligen jättego & mysig .



Lilla Doris <3
På eftermiddagen fick jag tummen ur röven när jag städat klart och gick ut med Oliver å busade. Väl ute stötte vi på Theo & Cornelia. Oliver och Theo lekte ute nån timme sen gick vi in, Och där fortsatte dom att leka snällt och fint. Bara Oliver som blir förbannad när Theo inte gör som han vill.. Men dom går fint ihop dom två, Theo är väldigt bra med Oliver.
Ikväll jobbar Dennis igen, vilket jag tycker är skittråkigt :-( Hade jag inte svårt att sova innan så märks det verkligen när han jobbar natt. När man sover brevid honom på natten känns det så tryggt och lugnt. Man kan somna till hans små snarkningar... Men nu har jag en galen Oliver som snurrar runt som en propeller tack vare att katten kissade ner hans madrass.. Åh han som var så redig, redan från dag 1 har han sovit i den, första veckan kom han in på natten sen efter det sov han där hela natten och kröp upp i vår säng på morgonen för att väcka oss...men det blir väl förhoppningsvis lika bra när vi har en ny madrass igen.
Fick för mig nu på kvällen att jag skulle baka bullar, dom blev kanonbra för en gångs skull ;-) Hoppas man får godkänt av gubben bara haha
Nu är det sängen som gäller tjohooo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar